Foreningen

HIPPO RUN er en frivillige forening, hvis formål er at udvikle og støtte projekter for udsatte piger i Kenya. Projekter, der styrker pigerne i at få opfyldt deres rettigheder og muligheder for skolegang og selvforsørgelse på samme vilkår som deres brødre.

HIPPO RUN samarbejder med udvalgte skoler og organisationer om skoleprojekter i Kenyas fattige Bondo-provins for udsatte piger. Dvs. at de penge der fundraises i foreningen gennem medlemskontingenter, sponsorater og aktiviteter fx bruges til etablering af latriner og drikkevand, undervisning og oplysning om pubertetsrelaterede emner og donation af genanvendelige menstruationsbind.

Meld dig ind i HIPPO RUN

Et medlemsskab af HIPPO RUN koster mindre end en café latte om måneden og årskontingentet på  240 kr. går til vores skoleprojekter for piger i Kenya.

Som medlem af HIPPO RUN får du:

• Gratis deltagelse i HIPPO RUN løb
  • Fordele og rabat hos samarbejdspartnere
  • Årets HIPPO vægkalender
  • Stemmeret og indflydelse via den årlige generalforsamling
  • Fordele hos vores sponsorer
  • God karma

Sådan bliver du medlem

Læs vedtægter

Mød Sponsorerne

Referat generalforsamling 2022.
Referat generalforsamling 2021 (PDF)